Leendő elsősöknek

2021.04.10.

Tisztelt Szülők! Kedves leendő Elsősök! A 2021/2022-es tanévtől két, más- más arculatú elsős osztály indul iskolánkban. A már jól működő GyermekTér program mellett kézműves profilú csoportot indítunk.

 

nyito-kep.jpg

Rózsadombi Általános Iskola, jelenleg még Törökvész Úti Általános Iskola

suli01.jpg

suli02.jpg

 

Tisztelt Szülők! Kedves leendő Elsősök!

A 2021/2022-es tanévtől két, más- más arculatú elsős osztály indul iskolánkban. A már jól működő GyermekTér program mellett kézműves profilú csoportot indítunk.

Kézműves osztályunkat azoknak a gyerekeknek ajánljuk, akik számára fontos, hogy

-       megtalálják milyen tevékenységben jók igazán,

-       munkájukat örömtelinek találják,

-       tudásvágyukat, kíváncsiságukat sokféle cselekvési lehetőség elégítse ki,

-       saját ütemben, saját érdeklődés szerint, saját személyiségükhöz igazítva fejlődjenek,

-       megtanuljanak másokra figyelni, együttműködni.

A komplex fejlesztést tevékenységközpontú pedagógiai módszerekkel, sokrétű kézműves tevékenységgel, a természeti környezet adta lehetőségek tudatos, tervszerű kihasználásával valósítjuk meg.

Ezt a sokféleséget, választható tevékenységeket délutáni szakköreink, tanfolyamok, zeneiskolai órák, sportolási lehetőségeink, a környékbeli kiserdő, tankonyha, színházterem, játékudvar, műfüves focipálya, virágoskert, könyvtár, aula, kreatív kuckó, szaktermek segítik.

suli03.jpg

 

Az egyenletes terhelést un. egész napos oktatással valósítjuk meg, így tanítványaink tanítási órái 16.00-ig vannak elosztva.

Fontos számunkra a személyes odafigyelés, miden gyermekben meglátni a jót, hozzásegíteni őket az aktív tudáshoz.

Ennek érdekében osztályban a tanulók egyéni üteméhez igazítható Meixner-módszerrel tanítjuk az olvasást, írást. Már első osztálytól megjelenik a csoportmunka. Az elsős tanítók munkáját pedagógiai asszisztens segíti.

A gyerekek az évszakokhoz, jeles napokhoz, ünnepekhez igazodó nagyobb egységekben dolgoznak, elsődlegesen csoportmunkában, projekteken. Középpontban áll a tevékenykedtetés, kézművesség, hagyományaink, dramatizálás, természetben való megfigyelés. Ennek érdekében a tantárgyak tanításánál az ének, a rajz és a technika tantárgyak egy blokkot alkotnak, amit ehhez igazodó tankönyv segít.

Kiemelt területként jelenik meg emellett a tanulás megtaníttatása, szakmai nyelven, tanulásmódszertan tanítása.

"Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja a munkát, amit szeretni fog."

Szent-Györgyi Albert

 

Ebben az osztályban minden a gyerekek aktív, kreatív, alkotó jelenlétére épül.

Így fejlesztve:

-        problémamegoldó gondolkodást

-        kreativitást, önkifejezést,

-        összefüggések, kapcsolatok, alternatívák keresésének képességét,

-        együttműködést, közösség iránt felelősségvállalást.

 

Diákjaink munkáját az osztályban Edina néni fogja segíteni.

kovacs-tiborne-edina-kep.jpg

Kovács Tiborné Edinának hívnak.

Néhány gondolatot szeretnék megosztani a szülőkkel, gyerekekkel.

7 éves koromtól készültem a pedagógus pályára. Nagyon szeretem a gyerekeket. Több pedagógus diplomával rendelkezem. (óvodapedagógus, tanító, természetismeret, fejlesztő-differenciáló szakvizsga, mesterszakos andragógus).

Nagy tapasztalatom van a tanítás területén, fontosnak tartom a gyerekközpontúságot. Élményközpontú egyénre szabott oktatás híve vagyok.

Művész család vagyunk. Személyesen zenei általános iskolába jártam, gimnáziumban a kórus szólóénekese. Felkerülve a főiskolára a vizuális tanárom eszményisége magával ragadott. Beiratkoztam  hozzá rajz szakkörre. Sok képet festettem. 2 szakdolgozatomat vizuális nevelésből írtam: Műalkotások elemzése óvodában, általános iskolában.

Szeretek kreatívkodni , énekelni.

 

Ehhez a közös munkához ajánlunk pedagógustársaimmal szakmai segítséget, partnerséget!

tantest01.png

 

norbi01.png

Adamcsik Norbert,

mb. intézményvezető



Kapcsolatfelvétel